خانه / دسته‌بندی نشده / روانشناسی (قسمت دوم)

روانشناسی (قسمت دوم)

روانشناسان میگویند اگر افراد در یك روز كاری، دارای خلق‌ و خوی شادی باشند، به احتمال زیاد نسبت به روزهای دیگر، خلاق‌تر نیز هستند. از نظر فرآیند شناختی، افراد شاد به لحاظ روانی، منعطف و گشوده‌ ذهن بوده و تفكر خلاق دارند.

شاد بودن نه تنها مراحل زندگی هر فرد را تحت تاثیرات مثبت قرار می دهد بلکه در محیط کار نیز همین شاد بودن در جهت هر چه بهتر انجام شدن کار نقش بسزایی دارد. بطوری که، انرژی مثبتی که از یک فرد شاد انتقال می یابد اثرات معجزه آسایی دارد که نگو و نپرس :

افراد شاد، بهتر از دیگران كار می‌كنند :

افراد شاد، حامل پیام‌ها و رفتارهای شادی‌ بخش هستند و در محیط كار، روابط خوبی با همكاران دارند در نتیجه :

– در كار گروهی، همكاری بهتری خواهند داشت.

– اگر مدیر باشند، روابط خوبی با كاركنان دارند.

– اگر در مشاغل اداری و خدماتی باشند، مشتریان راضی‌تر خواهند بود.

– اگر در بخش فروش باشند، میزان فروش بیش‌تری خواهند داشت.

افراد شاد، خلاق‌ترند :

اگر افراد در یك روز كاری، دارای خلق‌ و خوی شادی باشند، به احتمال زیاد نسبت به روزهای دیگر، خلاق‌تر هستند. از نظر فرآیند شناختی، افراد شاد به لحاظ روانی، منعطف و گشوده‌ ذهن بوده و تفكر خلاق دارند.

افراد شاد، به‌ جای آن‌ كه مرتب شكایت كنند مشكلات را حل می‌ كنند :

وقتی شغل خود را دوست نداشته باشید، هر كپه‌ خاك به‌ نظر یك كوه می‌آید. دشوار است بتوانید هر مشكلی را بدون زحمت و تلاش و فقط با نق‌زدن حل‌ كنید. شاد بودن موجب می‌شود که به مشكلات، از جنبه‌های مختلف بنگرید.

پس . . .

اگر شاد باشید، انرژی بیش‌تری دارید :

افراد شاد، از انرژی بیش‌تری برخوردارند بنابراین بهتر می‌توانند از عهده‌ كارها برآیند.

اگر شاد باشید، حتما خوش‌بین‌ترید :

این افراد، مثبت‌اندیش‌تر و دارای چشم‌ انداز مثبتی هستند. دكتر “مارتین سیلگمن” خوش‌بینی را روشی برای موفقیت و بهره‌وری بیش‌تر می‌داند.

اگر شاد باشید، حتما با انگیزه‌ ترید :

انگیزه‌ كم به‌معنی بهره‌ وری پایین است. یكی از روش‌های مطمئن افزایش انگیزش در افراد، تقویت روحیه‌ی شادابی در آنان است.

 

اگر شاد باشید، كم‌تر بیمار می‌شوید :

اگر شغل‌تان را دوست نداشته باشید، احتمال این‌كه به بیماری‌هایی مانند دیابت، فشارخون، سردرد، زخم معده، دیسك كمر و … مبتلا شوید، زیاد است. افراد غمگین، بیش‌تر مستعد استرس‌ها و افسردگی‌های شغلی هستند. نتایج مطالعه‌ای كه در زمینه‌ی تأثیر فشارهای شغلی بر سلامت در میان بیش از دو هزار نفر از پرستاران در “آمریكا” صورت‌ گرفت، نشان‌می‌دهد پرستارانی كه شغل خود را دوست ‌ندارند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به سایر بیماری‌ها هستند و سلامت جسمی و درمانی آنان، بیش‌تر از كم‌‌تحركی و سیگاركشیدن، در معرض خطر می‌باشد.

اگر شاد باشید، بهتر یاد میگیرید :

وقتی شادید و در كمال آرامش هستید، ذهن‌تان برای یادگیری مطالب جدید، آماده‌تر است؛ درنتیجه بهره‌وری افزایش می‌یابد.

اگر شاد باشید ، كم‌ تر نگران خطا كردن هستید؛ در نتیجه كم‌ تر مرتكب خطا می‌شوید:

وقتی در محیط كار، شاد هستید، خطاهای تصادفی، كم‌ تر شما را دچار هراس می‌كند؛ به خودتان مسلط می‌شوید و از این خطا پند می‌آموزید و به كارتان ادامه می‌دهید، به دیگران نمی‌گویید: “دست و پایم را گم‌ كرده‌ام، كار را شما ادامه دهید”؛ بلكه استوار و محكم مسؤولیت خطا را پذیرفته، عذرخواهی كرده و آن را جبران می‌كنید. این نگرش همراه با آرامش، بدین معنی‌ست كه احتمال بروز خطا را كم كرده‌اید.

اگر شاد باشید، بهتر تصمیم می‌گیرید :

روش‌های كاری افراد غمگین، حادثه‌ساز است چون تمركز حواس كافی ندارند، در چارچوب اهداف سازمان فعالیت نمی‌كنند و این‌كه آنی تصمیم‌ بگیرند، زیاد است؛ برعكس افراد شاد، تصمیمات بهتر و منطقی‌تری می‌گیرند و در كارشان همیشه اولویت‌بندی وجود دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چند روش برای شاد بودن در محل کار

تجربه شادی در محل کار خیلی راحت نیست. اما هر کاری روشی دارد. اگر قوانین شاد بودن را بدانید به راحتی می توانید در کنار کار و کسب درآمد، شاد و سرحال هم باشید.

  1. مقایسه ممنوع ، خود را با دیگران مقایسه نکنید

هر کسی کار را به گونه ای متفاوت از دیگران شروع و به روش خود هم پیشرفت می کند. این به شما یا هیچ فرد دیگری ارتباطی ندارد که دیگران در مسیر شغل خود به کجا خواهند رسید و نمی توانید دیگران را با خود مقایسه کنید. انسان ها همه با هم فرق دارند. در نتیجه، مقایسه خود با دیگران فقط وقت تلف کردن است.

  1. نگران مسایلی نباشید که کنترلی روی آنها ندارید

با اینکه آگاهی داشتن از مسایل پیرامون همچون وضعیت اقتصادی، وضع بازار یا کارهایی که دیگران انجام می دهند، گاهی مهم است اما باید همیشه روی مسایلی که قابل کنترل هستند، همچون افکار و کارهای خود تمرکز کنید.

  1. شناخت حد و مرز خو د و حفظ آن

هنگامی که تصور می کنید در دنیا هیچ چیز به اندازه شغلتان مهم نیست، در واقع بخشی از خود را می کُشید. شغل شما می تواند حریم خشم و ثبات اخلاقی را در شما از بین ببرد.

  1. بیش از حد به خود یا تیم خود قول ندهید

اینکه مشتاق انجام یک کار و به پایان رساندن یک پروژه باشید بسیار عالیست اما قول ها و تعهداتی که نتوانید از عهده آنها بر بیایید را به خود یا گروه کاری خود ندهید. عدم توجه به تعهدات باعث شکست و ناامیدی می شوند.

  1. توجه کنید، همه انسان ها 24 ساعت در شبانه روز وقت دارند

هر زمان احساس می کنید وقت کم آورده اید و به ساعات بیشتری در زندگی نیاز دارید، به یاد بیاورید که باقی انسان ها نیز همین اندازه وقت دارند و شبانه روز انسان های موفق بیش از 24 ساعت ندارد. هیچکس وقت بیشتری در اختیار ندارد پس دست از شکایت بردارید و درست برنامه ریزی کنید.

  1. خیلی خود را جدی نگیرید

توانایی خندیدن نقاط ضعف و عیوب خود نه تنها باعث می شود تا انسان شادتر و قدرتمندتری باشیم، بلکه باعث جذب دیگران نیز می شویم. اگر نتوانید خودتان به مشکلات بخندید، دیگران پشت سرتان مسخره می کنند و به شما می خندند.

  1. خیال پردازی کردن در طول روز

اینکه خیال پردازی و کار کردن نفی کننده یکدیگر هستند، طرز فکر قرن بیست میلادی است. وقتی به افکار خود اجازه خیال پردازی می دهید، در واقع افکار خود را در راستای پیشرفت و داشتن ایده های منحصربه فرد هدایت می کنید.

  1. تنفر ممنوع

تنفر همچون انگلی است که همه انرژی و سلامتی شما را می خورد. اگر در اطرافتان مسایل آزاردهنده وجود دارند که می توانید تغییر دهید، دست به کار شوید. اگر کاری از دست شما بر نمی آید، بهتر است فراموش کنید و ببخشید.

 

  1. اجازه ندهید گذشته بر آینده تاثیر بگذارد

تمرکز کردن روی اشتباه های گذشته مثل این است که هنگام رانندگی همه حواس خود را به آینه عقب بدهید. در این حالت، تا زمانی می توانید پیش بروید که با مانعی برخورد و تصادف نکنید.

  1. سعی نکنید در همه بحث ها «برنده» باشید

بعضی از بحث ها به هیچ وجه ارزش ادامه دادن و جنگیدن را ندارند. در این موارد بهترین کار عقب نشینی است و اجازه دهید طرف مقابل فکر کندبرنده شده است. مهم «برنده شدن» در بحث نیست، مهم این است از مساله پیش آمده درس بگیرید و برای دفعه بعد آماده باشید.

  1. هیچ کس غیر از شما نمی تواند شما را شاد کند

با اینکه به طور کلی کار کردن سخت است اما اگر در شغل خود احساس بدبختی می کنید، خودتان مقصر هستید. شما به خودتان مدیون هستید تا شغلی پیدا کنید که با روحیه شما بیشتر هماهنگی دارد و می تواند موجب شادی شما شود. یا دست کم در شغلی که دارید همه تلاش خود را بکنید تا شاد باشید.

  1. بیشتر مواقع لبخند بزنید و بخندید

برخلاق اعتقاد معمول مردم، لبخند زدن یا خندیدن در نتیجه شادی به وجود نمی آیند، بلکه بخشی از پروسه ایجاد و تقویت احساس شادی در انسان هستند. همیشه به دنبال دلیلی برای لبخند زدن باشید. هرگز خنده های خود را سرکوب نکنید.

  1. انرژی ارزشمند خود را در راستای غیبت و بدجنسی هدر ندهید

پیش از اینکه بخواهید در مورد کسی غیبت کنید یا به غیبت دیگران گوش کنید از خود بپرسید: 1) آیا حقیقت دارد؟ 2) آیا این کار درست است؟ 3) آیا این کار لازم است؟ 4) آیا خوشم می آید کسی همین حرف ها را در مورد من بگوید؟

  1. نگران طرز فکر دیگران در مورد خود نباشید

شما قدرت خواندن فکر دیگران را ندارید و نمی توانید به طور قطعی و واقعی بگویید دیگران در مورد شما چه فکری می کنند. چه اهمیتی هم دارد؟ وقت ارزشمند خود را برای چنین مسایل پوچی هدر ندهید.

  1. به یاد داشته باشید همه شرایط خوب یا بد قابل تغییر هستند

ذات طبیعت بر اساس تغییر استوار است. هیچ چیز ثابت نمی ماند؛ همه چیز ناپایدار و گذرا است. هر چیز آزاردهنده یا خوشحال کنند یا بین این دو، همه تغییر می کنند. همه چیز تمام می شود.

  1. وسایلی که نیاز ندارید را دور بریزید

شما حدود یک سوم از عمر خود را در محل کار سپری می کنید. بنابراین باید این محیط را برای خود شاد کنید. در راستای این هدف باید وسایل اضافی، نالازم و زشت را دور بریزید.

  1. همیشه امید داشته باشید بهترین ها در راه هستند

توجه کرده اید برخی از پیرزن ها پس از بیوه شدن تازه برای خود دوست پیدا می کنند، مسافرت می روند، درس می خوانند یا … و اعتقاد دارند زندگی جریان دارد و همیشه بهترین ها در راه هستند. پس شما هم به آینده امیدوار باشید.

موفقیت سهم شماست

 

| طراحی و سئو توسط تیم سئو میر بهینه سازی وب سایت

دکوراسیون اداری

آجر نسوز نما

میز اداری

مبلمان اداری

دوربین مداربسته

دزدگیر و سیستم امنیتی

انتقال تصویر دوربین مدار بسته

ثبت بین المللی اختراع

سیستم پیجینگ

ثبت اختراع در ایران

قیمت دستگاه فراخوان نوبت

دستگاه پیجر رستوران

مبلمان اداری

میز اداری

مبلمان اداری

دکوراسیون اداری

فروش دوربین مداربسته

قیمت دوربین مداربسته

ثبت نشان جغرافیایی

دستگاه فراخوان نوبت

نصب دوربین مداربسته

سیستم پیجینگ

پیجینگ صنعتی

ثبت نام تجاری

میز اداری

میز کنفرانس

پارتیشن اداری

پارتیشن اداری

ثبت شرکت

سیستم فراخوان نوبت

رتبه بندی شرکت

بهینه سازی سایت

ثبت شرکت و رتبه بندی

بهینه سازی وب سایت

مشاوره سئو سایت

سیستم نوبت دهی

سیستم صوتی سالن کنفرانس  

پارتیشن دوجداره

پارتیشن اداری

سنگ آنتیک

آجر نسوز نما

فروش دستگاه نوبت دهی

ثبت نشان تجاری

قیمت دستگاه نوبت دهی

سامانه استعلام شرکت ها

سامانه نوبت دهی

ثبت اختراع

نوبت دهی

مشاوره ثبت اختراع

سیستم صوتی سالن کنفرانس

پارتیشن

میز

مبلمان و دکوراسیون

میز مدیریت

ثبت مالکیت صنعتی

دستگاه فراخوان مشتری

ثبت علامت تجاری

دستگاه نوبت دهی

سیستم فراخوان مشتری

مشاوره ثبت علامت تجاری

سیستم نوبت دهی بانکی

خدمات ثبت علامت تجاری

میز اداری

اطلاعات ساختمان

اطلاعات پروژه های ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمانهای در حال ساخت

مشاوره ثبت شرکت

سئو وب سایت

خدمات ثبت شرکت

ثبت برند

بهینه سازی و سئو

دستگاه نوبت دهی رستوران

سئو سایت

سیستم نوبت دهی فست فود

مشاوره بهینه سازی سایت

خدمات ثبت برند

کارشناس بهینه سازی سایت

ثبت طرح صنعتی

فروشندگان ابزار و یراق

فروشندگان مصالح ساختمانی

سنگ ساختمانی

سنگ آنتیک و دکوراتیو

سیستم نوبت دهی

دستگاه نوبت دهی

مشاوره ثبت برند

سیستم مدیریت صف

ثبت برند در ایران

الگوریتم گوگل

خدمات سئو

خدمات بهینه سازی سایت

سنگ آنتیک

آجر نسوز

پارتیشن

ساختمانهای در حال ساخت

آموزش بهینه سازی سایت

سئو سازی

قیمت سئو سایت

هزینه بهینه سازی سایت

دستگاه مکانیزه نوبت دهی

مراحل ثبت برند

ارتقاء سایت در گوگل

ثبت علامت

 

##RSS=http://www.decomir.ir/rss.xml##

 

آیا این مطلب مفید بود

درباره‌ی azimi

کارشناس دکوراسیون داخلی و طراح مبلمان اداری , پارتیشن اداری پشتیبانی و تولید محتوای سایت گروه صنعتی مبلمان و میز های اداری دکومیـــــر

همچنین ببینید

دکوراسیون سالن های پذیرش و منشی با انواع میز کانتری

انواع میز کانتر و میز منشی  میز کانتر پذیرش و میز کانتری میز کانتر چیست؟ …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *